Лідерці – переможці Всеукраїнського конкурсу «Енергія і середовище»
Найперші історії, які ми чуємо ще з дитинства і любимо протягом усього свого життя – це казки. Кожна казка нас обов’язково чогось навчає. Ми розуміємо на прикладі героїв, як варто діяти у своєму життті і чого краще оминати. А чи замислювались ви, що саме казка може доповнити знання у дітей молодшого шкільного віку та дошкільняток про такі актуальні проблеми сьогодення, як раціональне використання природних ресурсів та енергозбереження?
Казки зазвичай прості і доступні. А тому навіть серйозна наукова інформація, подана у вигляді пригод казкового героя, сприймається легко.
Цього року творча група учнів ліцею «Лідер» у складі Дениса Клименка, Владіміра Теліги, Дмитра Мандибури, учнів ІІ-М курсу, та Анни Больмот і Марії Стешенко, справжніх художниць із ІІІ-М курсу, вирішили взяти участь у Всеукраїнському конкурсі молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище» з роботою «Пригоди Мукономки», ілюстрованою книгою-трилогією про пригоди казкового персонажу – корівки Мукономки, де в доступній, цікавій та повчальній формі подано інформацію про енергозбереження та раціональне використання природних ресурсів.
З листопада 2017 року і до січня 2018 року Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді спільно з громадською організацію «Екологічний клуб «Еремурус» був проведений заочний етап цього Всеукраїнського конкурсу під гаслом «Збережемо енергію – збережемо Планету!»
Конкурс проводився з метою пошуку й підтримки обдарованої учнівської молоді, залучення її до навчально-практичної діяльності з проблем енергоефективності та раціонального використання ресурсів. Всього надійшло 177 проектів у 4 номінаціях.
Наша команда була визнана переможцем заочного етапу й учасником фіналу конкурсу у номінації «Інформування суспільства / пропаганда енергоефективності»
Художниці-ілюстратори Аня Больмот та Маша Стешенко на фінальному етапі, що пройшов у м. Києві 14-16 лютого, вдало презентували готову ілюстровану книжечку «Пригоди Мукономки», що принесло команді перемогу – ІІІ місце у своїй номінації.
«Пригоди корівки Мукономки» – це лише перша частина дитячої казки-трилогії. Ще є «Осіння зустріч або Пригоди Мукономки 2» та «Новий рік або Пригоди Мукономки 3». Вона у легкій, цікавій та повчальній формі подає інформацію про енергозбереження, про раціональне використання природних ресурсів. Перша пригода розповідає про джерела та шляхи збереження енергії. Друга пригода – про ефективне використання теплової енергії. Третя пригода – про відповідальне ставлення до природи, на прикладі збереження новорічних ялинок.
Ідея створити казку на таку «особливу» тематику належить Марії Сергіївні Волошиній, учителю фізики і астрономії НВК «Ліцей – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів «Лідер», людині талановитій, із неординарним мисленням, – справжньому ентузіасту. До роботи долучилася учитель зарубіжної літератури Олена Олексіївна Діденко, яка за допомогою мистецтва слова оживила вигаданих казкових персонажів. Згодом за сюжетом казок було створено одноіменні п’єси, що урізноманітнило процес засвоєння молодшими школярами інформації про енергозбереження та раціональне використання природних ресурсів.
Тут уже до справи узялися гуртківці «Літературної вітальні» (керівник Діденко О.О.), учні ІІ-Б курсу. Вони легко перевтілились у казкові образи: Мирослава Хорунжа в головній ролі – корівка Мукономка, Микола Стоянов – півник Кукуріка, Діана Еленгаупт – кішечка Знахідка, Ксенія Малюк – черепаха Прудконіжка, Марія Величко – свинка Феєрверк, Денис Кодола – цуцик Пуаро, Марина Ульянкіна була оповідачем. Усі вони прекрасно справилися із поставленим акторським завданням і отримали не менше задоволення від гри, аніж їхні глядачі. А глядачими стали учні четвертих класів. Гуртківці трішки хвилювалися, що серйозність та прихована науковість їхньої постанови буде сприйнята дітками дещо неправильно. Адже іноді так важко пояснити молодшим школярам що таке економія електроенергії, що таке обачливе використання теплових ресурсів. Тому у своєму виступі використовували інтерактивні ігри, які на прикладі допомагали діткам краще зрозуміти виклад. Проте увага школярів та їхні продумані відповіді на запитання, поставлені казковими персонажами, переконали усіх, що така просвітницька робота є не тільки цікавю, а й дуже корисною.
До наймолодших слухачів (вихованців дитсадочку) учасники пректу поспішили дещо із іншим, адаптованим до їх віку, завданням. Малюки, прослухавши казочку, мали створити образ казкових персонажів за поданими їм розмальовками, підготовленими нашими ілюстраторами. Цікаво було спостерігати за клопіткою справою дошкільнят над розфарбовуванням чудернацької казкової корівки.
До речі, керівники проекту Волошина М.С. та Діденко О.О. цього року теж стали призерами Всеукраїнського конкурсу шкільних проектів з енергоефективності. Вони здобули ІІ місце в номінації «Позакласна робота» за сценарій до вистави «Пригоди Мукономки».
Отож, смілянська Мукономка здобула всеукраїнське визнання, і ми мріємо, що в майбутньому казка про її пригоди займе почесне місце серед інших творів для дітей на полицях книжкових крамниць.
Прес-центр «Лідера»