Про стан роботи учнівського самоврядування за 2020-2021 навчальний рік.
У 2020-2021 навчальному році продовжено системну роботу спрямовану на формування соціальної активності та громадянської самосвідомості молоді через підтримку і розвиток шкільного учнівського самоврядування в навчальному закладі. Організація діяльності учнівського самоврядування здійснювалася відповідно до Конституції України, Конвенції ООН про права дитини, Законів України «Про молодіжні та дитячі громадські організації», «Про громадські об’єднання», «Про освіту», «Про позашкільну освіту», Державної цільової соціальної програми «Молодь України» на 2016–2020 роки, Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2016–2020 роки, Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016–2020 роки, постанови КМУ від 18 грудня 2018 р. № 1198 «Про затвердження типових положень про молодіжні консультативно-дорадчі органи», Концепції національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді, Європейської Хартії.
Оскільки, наш час потребує лідерів нової формації – людей компетентних, відповідальних, здатних мислити неординарно, у школі створено організацію учнівського самоврядування – добровільну організацію учнів 1-11 класів, яка забезпечує право і надає можливість в межах Конституції та Статуту Лідера здійснювати регулювання і управління справами в інтересах учнів навчального закладу. Цьогоріч на посаду шкільного Президента було подано 5 кандидатур активних учнів, а саме: Андрєєва Богдана (І-Ф курс), Журавель Вероніка (ІІІ-М курс), Кочмар Мар’яна (ІІІ-Ф курс), Литвиненко Дар’я (І-Ф курс) та Мойся Крістіна (І-Б курс). Шляхом прозорих демократичних виборів Президентом було обрано Кочмар Мар’яну.
При створенні нового навчального закладу НВК «Лідер» (2017-2018 н.р.) учнями спільно з педагогами-кураторами була написана нова Конституція, якою керується діяльність учнівського самоврядування закладу.
На початку навчального року був розроблений та прийнятий план учнівського самоврядування. Також на початку року разом з обранням нового Президента був обраний та затверджений новий склад учнівської ради, ради старостату та Голови шкільних об’єднань.
Вищим органом шкільного самоврядування є загально-учнівська конференція, яку скликають двічі на рік. До складу Учнівської ради, Ради старостату та шкільних об’єднань входять представники від кожного класу (5-11), творчі, здібні, ініціативні учні, які користуються авторитетом серед своїх однолітків.
Діяльність Учнівської ради різноманітна і насичена. У центрі її уваги кожна ділянка роботи: чи то олімпіади, предметні тижні, родинні свята, чи то спортивні змагання, туристичні походи чи інші виховні заходи, які проводяться за участі членів самоврядування.
Модель учнівського самоврядування закладу має цілеспрямовану, конкретну, систематичну і прогнозовану за наслідками діяльность учнів. Робота учнівського самоврядування спрямована на формування особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією. Забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом залучення їх до активної та систематичної участі у вирішенні важливих питань класу та школи, в залученні всіх членів учнівського колективу до планування, організації, контролю й підбиття підсумків навчальної та суспільно-корисної діяльності.
Основна мета – виховувати в учнів активну життєву позицію.
Члени учнівського самоврядування активно допомагали адміністрації школи під час проведення волонтерської роботи, допомагали вчителям-предметникам у проведенні предметних тижнів, олімпіад, усіх загальношкільних заходів, систематично перевіряли стан збереження підручників учнями, залучались до міських акцій та конкурсів.
Протягом навчального року спільними зусиллями педагогічного колективу та командою учнівського самоврядування організовувалися та проводилися шкільні заходи щодо розвитку соціалізації, комунікації, виховання та навчання учнів: спортивні змагання, різноманітні концертні та художні заходи, залучення до гурткової роботи.
Раз на місяць проводилося спільне засідання членів Учнівської ради та Ради старостату, на якому вирішувались робочі питання, розроблялись плани роботи на місяць, підводились підсумки роботи. Проводилися також директорські посиденьки, тобто засідання учнівської ради спільно з адміністрацією закладу, на яких діти озвучували свої ідеї, пропозиції щодо проведення тих чи інших заходів в Лідері, обговорювали та приймали спільні рішення.
Протягом 2020-2021 навчального року учнівським самоврядуванням спільно з учителями-кураторами та адміністрацією закладу було пройдено такі заходи:
Вересень: Свято Першого дзвоника «Добрий день, країно знань!», участь у місячнику «Вивчення і повторення правил для учнів», заходи в рамках Олімпійського тижня, заходи до Дня міста, виховні заходи для учнів 1-4-х класів щодо реалізації проєкту SAFE FASHION за підтримки Українського культурного фонду та передача світло-відбивних рюкзаків учням.
Жовтень: волонтерська акція по збору посилок, листівок в АТО, онлайн-концерт до Дня вчителя «Вчитель – незгасна зоря», святкове відеопривітання від одинадцятикласників, заходи до Дня українського козацтва, фестиваль патріотичної пісні та строю «Нескорена моя Україна».
Листопад: вибори Президента учнівського самоврядування, загально-учнівська конференція, інавгурація Президента учнівського самоврядування, робота в умовах дистанційного навчання.
Грудень: відеопривітання воїнам АТО з Днем Української Армії, волонтерська акція по збору та передачі посилок в зону АТО, фестиваль патріотичних віршів, пісень, заходи в рамках акції «16 днів проти насилля», театралізоване дійство «Чарівна паличка Святого Миколая», святкове оформлення кабінетів, шкільних коридорів, конкурс ялинок «Зимова фантазія», новорічне відеовітання для учнів, учителів, батьків від учнівської ради.
Січень: фестиваль колядок та щедрівок, година пам’яті «Герої Крут – ніхто не забутий», челендж до Дня Соборності України.
Лютий: конкурс снігових скульптур, заходи до Дня безпечного інтернету, заходи до Дня святого Валентина, День кота в Європі, спонтанний день доброти, літературний перформанс до Дня Пам’яті Героїв Небесної Сотні, акція «Ангели Пам’яті»,заходи до Дня рідної мови, літературний челендж до 150-річчя з дня народження Лесі Українки, заходи до Дня рожевої сорочки.
Березень: літературний челендж «Шевченку 207», святкове вітання шкільному жіноцтву від юнаків-старшокласників, волонтерська акція «Турбота» по збору посилок в зону АТО.
Квітень: заходи в рамках Дня ЦЗ, тематичний захід «Гірчить Чорнобиль крізь роки», профорієнтаційний онлайн-форум для молоді, благодійна акція «Великодній кошик для воїна АТО», святкове оформлення шкільних коридорів, подвір’я до Великодніх свят, створення фотозон.
Травень: урочисто-траурний мітинг до Дня Пам’яті і Примирення, участь у міському конкурсі-грі «Джура», конкурс відеороликів до Дня матері, Євро-ярмарок «Крокуємо країнами Європи», заходи до Дня вишиванки, свято Останнього дзвоника.
Протягом грудня-травня шкільна команда на чолі з Президентом учнівського самоврядування Мар’яною Кочмар приймали участь у Всеукраїнському конкурсі-проєкті «Творимо виставки у шкільному саду». Спільно з командою митців: художників, дизайнерів, архітекторів організації «Місто-сад» працювали над дослідницьким проєктом, більш глибоко вивчали історію розвитку рідної Сміли у певні часові періоди. Результатом цієї роботи стали дослідницько-історичні презентаційні матеріали учнів, зустріч з кураторкою Марією Борисовою та мисткинею Алевтиною Кахідзе, дискусія та обговорення наступних кроків реалізації проєкту. І творча група учнів знову включилась до творчої роботи І 31 травня відбулося урочисте відкриття виставки просто неба «Творимо виставки у шкільному саду», яка проходить за підтримки Українського культурного фонду. На відкриття приїхала голова організації «Місто-сад» Євгенія Кулеба, яка привітала всіх, подякувала за результативну участь у проєкті та вручила кожному учаснику футболку з логотипом проєкту.
Отож, робота шкільного самоврядування у нашій школі налагоджена на достатньому рівні. Закладено підвалини великої справи – залучення учнів до участі у шкільних справах, частково у справах міста.
Протягом 2020-2021 навчального року всі об’єднання учнівського самоврядування справлялися зі своєю роботою. Більшість учнів школи із задоволенням брали учать в учнівському самоврядуванні, в організації колективних творчих справ. Діти вчилися бути ініціативними, відстоювати власну думку, формувати активну громадянську позицію .