9-11 листопада 2018 року, у м. Івано-Франківськ проходив Другий Всеукраїнський Хакатон для вчителів «STEM: гендерночутливий підхід до навчання у школі», організаторами якого є Центр «Розвиток Корпоративної Соціальної Відповідальності» cпільно із Фондом Народонаселення ООН в Україні – UNFPA Ukraine  в рамках ініціативи Дівчата STEM.

Партнери Хакатону – ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», АТ «Прикарпаттяобленерго, Наукове містечко «Нова Енергія», ІТ Інтегратор.

У Хакатоні взяли участь 46 учителів з 20 регіонів України, серед яких була і вчитель математики Смілянського НВК « Ліцей – ЗОШ І-ІІІ ступенів «Лідер» Раїса Осадча. Протягом двох насичених днів учасники та учасниці руйнували гендерні стереотипи в освіті, розбиралися, звідки вони з’являються та як з ними боротися. 

Під час проведення Хакатону усі учасники мали змогу відвідати:

сесію з дизайн-мислення від Андрія Грабчука, представника АТ «Прикарпаттяобленерго», під час якої вчителі навчилися покроковому створенню проектів: виявлення проблеми, визначення цільової аудиторії, генерування ідей, робота з рішеннями, виготовлення прототипу та представлення проекту;

– майстер-клас від гендерного експерта Олега Марущенка на теми: «Школа крізь гендерні окуляри» та «Гендерночутливий підхід у навчанні», завдяки яким вчителі дізналися більше про гендерні підходи, що використовуються на шкільних уроках, в книжках та як зробити викладання гендерночутливим;

– майстер-клас з якісних, структурованих та привабливих презентацій від Каріни Семенко, координаторки напрямку STEM Центру «Розвиток КСВ».

Учасники змогли відвідати два Шоу від Наукового містечка «Нова Енергія» – «Tesla Energy» Шоу та Шоу вогню “Алхімія”, під час яких учителі побачили, як практично застосовувати знання на своїх уроках.

Після активних обговорень журі визначило 4 команди-переможиці:

1 місце отримала команда «Bee free» та виграла 25000 грн на реалізацію проекту. Учителі представили проект, що передбачав створення 7 карток з доповненою реальністю, на яких міститиметься інформація про продукти та вироби, які розробили люди у стереотипних професіях, тобто які вважаються «жіночими» або «чоловічими»  за результатами опитування школярів. Також за допомогою смартфона при наведенні на них можна відкрити відео з розповіддю про продукт або виріб від автора.

2 місце посіла команда «Шанс» та виграли 9000 грн. Команда розробить програму та покрокову інструкцію для проведення STEM-табору для дівчат у будь-якому навчальному закладі. Це 5-денний табір з різних STEM-напрямків.

3 місце посіли команди «STEM ON» та «STEM-позитивні» та виграли по 8000 грн. на реалізацію своїх проектів. Проект команди «STEM ON» – це комплект з 20 пазлів з QR-кодами з винаходами жінок, які можна використовувати на будь-яких уроках у школі. Команда «STEM-позитивні» розробить аудит шкіл щодо гендерної чутливості в STEM для Об’єднаних територіальних громад. Членом цієї команди і була Раїса Осадча.

Усі учасники отримали подарунки, неймовірні емоції та нові знання, які будуть використовувати у своїх школах та застосовувати у викладанні шкільних предметів.

 

 

Категорії: Освітній процес

Залишити відповідь